サイト「せんげん台発 自転車散歩」

東武スカイツリーラインの沿線のせんげん台を起点として、週末サイクリストが行っている自転車散歩(ポタリング)を紹介するブログです。その時々の季節を感じられる場所へ出かけるのが好きです。行動範囲は、越谷市、さいたま市、春日部市が中心です。でも時々、レンタルサイクルを活用して、全く異なるところを起点とした自転車散歩を行うことも…。記事を通じて、ポタリングに出かけた気分になってくださいね。

This blog presents you cycling reports started out from Sengendai on the Tobu railway’s Sky-Tree Line by a weekend cyclist. However sometimes, a rental bicycle makes me change starting place of my cycling. I prefer to visit places where I'm able to feel four seasons. Please feel as if you were going out for cycling through posted articles.

2017年3月12日日曜日

江戸川菜の花ロード(野田橋から玉葉橋まで)

This weekend was fine days for cycling. Today, I went to see field mustard on the bank of the Edogawa river. I like visiting this place in this season, so I went there both one and two years ago. You can see the amazing landscape as if there were 5km long yellow carpet on the bank there. There were many cyclists, because there is the cycling road on the bank. You can find out the sing board that indicate kilometers from Tokyo Bay from the pictures uploaded.

この週末は晴天に恵まれ自転車散歩日和になりました。今日は、昨年一昨年よりも少し早めに江戸川のサイクリングロードの菜の花を見に出かけました。

県道19号線を利用して野田橋に到着です。今日は渋滞もなく順調に進むことが出来ました。

そして、江戸川右岸のサイクリングロードとはいうと…。期待通り、菜の花で真っ黄色でした。ただ、例年より少し早めに来たせいか、香りは若干少なめに感じました。単に花粉症の影響かもしれません。ここからサイクリングロードを東京湾方向に向けて進みます。






土手には菜の花だけではなく、雑草ではありますが、春を告げるオオイヌフグリの小さな花も咲いていました。


江戸川の土手からは、東京スカイツリーが少し霞みながらもバッチリ見えました。

今年は土手の造成工事のため、海から36.75km付近の場所から、菜の花が途絶えていました。来年には復活しているでしょうか?

玉葉橋に近づくと、少年野球の試合が行われており、少しだけ観戦です。そして、玉葉橋に到着です。



玉葉橋からは県道326号線を利用し、新川橋にて中川を渡って越谷市に戻りました。
今日の走行距離は26kmほど。春を感じる自転車散歩になりました。

-----
ブログのランキングに参加しています 。以下の「ポタリング」ボタンをクリックして頂ければ幸いです。
I'm participating in the blog ranking provided by Japan Blog Village. If you could enjoy reading this article, it would be appreciated if you click on the button below.

にほんブログ村

0 件のコメント:

コメントを投稿