サイト「せんげん台発 自転車散歩」

東武スカイツリーラインの沿線のせんげん台を起点として、週末サイクリストが行っている自転車散歩(ポタリング)を紹介するブログです。その時々の季節を感じられる場所へ出かけるのが好きです。行動範囲は、越谷市、さいたま市、春日部市が中心です。でも時々、レンタルサイクルを活用して、全く異なるところを起点とした自転車散歩を行うことも…。記事を通じて、ポタリングに出かけた気分になってくださいね。

This blog presents you cycling reports started out from Sengendai on the Tobu railway’s Sky-Tree Line by a weekend cyclist. However sometimes, a rental bicycle makes me change starting place of my cycling. I prefer to visit places where I'm able to feel four seasons. Please feel as if you were going out for cycling through posted articles.

2017年4月23日日曜日

春日部藤まつり2017

A peak of cherry blossoms was over, and a main character of blossoms would change to dogwood or wisteria. I retrieved from internet that the 36th Wisteria Festival in Kasukabe is in session today, so that I visited to Fuji-dori (Wisteria Street) in the central Kasukabe-city. In the street, there are more than 1km length of line of wisteria trees. The status of blooming is little bit earlier than full blooming.

今日は晴天に恵まれ、汗ばむぐらいの陽気になりました。桜も散り、次はハナミズキか藤かと思ってネットを検索しましたら、第36回春日部藤まつりが本日の開催となっているではありませんか!
近場ながら一度も藤まつりを訪れたことがなかったので、ポタリングがてら向かうことにしました。

Course G」を利用して春日部駅西口から延びる「ふじ通り」に到着すると、歩行者天国になっていました。ここからは自転車を降りて、手押しで「ふじ通り」に入ります。


この「ふじ通り」は、その名の通り、道路両側の歩道に藤棚が約1km以上にわたり設けられています。肝心の藤の様子は、元気に咲いているものもあれば、樹勢が衰えているものもあるといった感じです。祭りの開催が満開よりも少し早すぎるのかもしれませんね。



歩行者天国では、ダンスパフォーマンスが披露されていました。人出が極めて多いのと、露店が多数出店していることもあり、残念ながら、藤の香りを楽しむことはできませんでした。



今日は藤まつりの開催時間中に到着すべく急いで出たため、走行経路と距離の測定を失念してしましました。地図上で計算するに、13km程度の走行距離かと…。

-----
ブログのランキングに参加しています 。以下の「ポタリング」ボタンをクリックして頂ければ幸いです。
I'm participating in the blog ranking provided by Japan Blog Village. If you could enjoy reading this article, it would be appreciated if you click on the button below.

にほんブログ村

0 件のコメント:

コメントを投稿